¿Cobrar IVA a una autónoma en Reino Unido sin número de IVA intracomunitario?
Thread poster: Eleanor Staniforth
Eleanor Staniforth
Eleanor Staniforth  Identity Verified
Spain
Local time: 07:15
French to English
+ ...
Dec 17, 2018

Buenas tardes,

Soy autónoma en España, dada de alta en el ROI. Mi cliente está en el Reino Unido, y no está dada de alta en el ROI porque no es obligatorio en UK por debajo de un umbral bastante alto de ingresos. He llamado a Hacienda y me han dicho que el número europeo no es la única manera de acreditar que es una empresa/autónomo, y que me puede mandar un escrito acreditando que es autónoma y yo lo declaro en la casilla 61 del modelo 303 en vez de en el 349.

... See more
Buenas tardes,

Soy autónoma en España, dada de alta en el ROI. Mi cliente está en el Reino Unido, y no está dada de alta en el ROI porque no es obligatorio en UK por debajo de un umbral bastante alto de ingresos. He llamado a Hacienda y me han dicho que el número europeo no es la única manera de acreditar que es una empresa/autónomo, y que me puede mandar un escrito acreditando que es autónoma y yo lo declaro en la casilla 61 del modelo 303 en vez de en el 349.

¿Alguien más ha tenido este problema? ¿Cómo lo habéis solucionado? No sé si fiarme de la persona de Hacienda cuando cada uno te dice una cosa distinta y no tengo nada por escrito para confirmarlo.

Gracias de antemano!
Eleanor
Collapse


 
Sheila Wilson
Sheila Wilson  Identity Verified
Spain
Local time: 06:15
Member (2007)
English
+ ...
Persona física Dec 17, 2018

El IVA no me aplica porque estoy en las Islas Canarias. Sin embargo, creo que es necesario tratar esta factura como si es a una persona física -- ciudadano particular -- en el Reino Unido, y añadir el IVA español por la cuenta del autónomo. Es una pena por el, pero eso no es tu problema.

Maria Teresa Borges de Almeida
 
Nikki Scott-Despaigne
Nikki Scott-Despaigne  Identity Verified
Local time: 07:15
French to English
Spanish section? Dec 17, 2018

Perhaps this could go into the Spanish section.

 
Eleanor Staniforth
Eleanor Staniforth  Identity Verified
Spain
Local time: 07:15
French to English
+ ...
TOPIC STARTER
Oops... Dec 17, 2018

Oops, didn't know there was one, sorry! I'll post an English version as it's not actually a uniquely Spanish issue I don't think.

 
Sheila Wilson
Sheila Wilson  Identity Verified
Spain
Local time: 06:15
Member (2007)
English
+ ...
Oops two Dec 17, 2018

Eleanor Staniforth wrote:
Oops, didn't know there was one, sorry! I'll post an English version as it's not actually a uniquely Spanish issue I don't think.

And there was me struggling to answer in Spanish because I assumed it was in the Spain forum .

Anyway, as I was trying to say, I think you have to invoice them including IVA/VAT as you would a private individual. If they aren't registered for VAT then they have to pay it from their own pocket.


Maria Teresa Borges de Almeida
 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

¿Cobrar IVA a una autónoma en Reino Unido sin número de IVA intracomunitario?







Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »